SOCIAL MEDIA

17. tammikuuta 2017

MUISTUTUS POSITIIVISUUDESTA

Tänään haluan antaa teille pienen muistutuksen positiivisuudesta. Jokainen meistä ja minä itse tarvitaan nimittäin tarvitaan sitä joskus. Mulla on asiat tällä hetkellä aika hyvällä mallilla, joka aamu on kiva herätä, mutta jos joku kaipaa pientä muistusta niin toivottavasti tämä sekalainen ajatustenvirta herättää edes jotain fiiliksiä. 

Mä oon aina ollut perusluonteeltani iloinen ja koen olevani suurimman osan ajastani optimisti. Haluan nähdä asioiden hyvät puolet enkä tuhlata turhaan aikaani negatiiviseen ajatteluun ja tämän taidon oon oppinut vasta hiljattain. Negatiivisissa fiiliksissä vellominen syö ihan hirveästi energiaa, joten miks ei mieluummin keskityttäisi niihin positiivisiin puoliin? Jos aamulla herätessä ajattelet heti, että tästä tulee surkea päivä, vettä sataa, sää on harmaa ja väsyttää niin en usko, että tolla ajattelutavalla päivästä voiskaan edes tulla hyvä. Mitä jos sen sijaan koittaisit nauttia pienistä hetkistä kuten esim. aamun ekasta kahvikupista tai hyvästä aamupalasta, jalkoihin puskeavasta kissasta tai mistä vaan mikä sillä hetkellä vois tuntua kivalle.

Positiivinen asenne elämään on taito, jonka jokainen meistä pystyy opettelemaan. Emmäkään kulje joka päivä kaduilla ajatellen yksisarvisia, timantteja, kukkaisniittyjä ja perhosia. Ei, positiivisuus ei tarkoita sitä, että eletään pää pumpulissa. Mullakin on niitä päiviä kun kaikki on ihan syvältä, tekis mieli vaan hautautua peiton alle burritoksi tulematta koskaan pois. Ahdistaa, ärsyttää, turhauttaa, itkettää ja sekin on ihan fine. Niin sen pitää mennäkin, kaikilla on huonoja ja hyviä päiviä. Ero onkin siinä, että tajuaa mikä on huonosti ja pystyykö siihen itse vaikuttamaan. On ihan turha jäädä kelailemaan asioita, jotka ei muuksi muutu vaikka mitä tekisit, joten mitä jos nostaisit pään sieltä tyynystä ja keskittyisit niihin asioihin, jotka on tällä hetkellä sun elämässä hyvin? Sama juttu pätee myös asioihin joita pystyt itse omalla tekemiselläsi muuttamaan haluamaasi suuntaan.

Yhtenä päivänä olin syönyt tosi huonosti, videon editointohjelma takkuili ja kaikki ympärillä tuntu jotenkin tosi raskaalta ja vaikealta. Ihan pienestä asiasta lähtenyt ärsytys kasvo mun sisällä suureksi mytyksi ja purkautu siten, että juoksin makuuhuoneeseen itkemään ja kiroamaan maailman jokaisen kolkan. Hetken siellä sikiöasennossa maattuani havahduin ajattelemaan, että mitä mä oikein teen. Haloo Inka, annatko sä noin pienten asioiden pilata sun päivän? Noille asioille kun mä sentään pystyin tekemään jotain. Eka vähän ruokaa massuun, hengitys syvään ja jos se editointiohjelmakin alkais pelaamaan pikkusen paremmin sen jälkeen.

Sitä mä kai vaan yritän sanoa, että muistetaan hymyillä, iloitaan toisten puolesta, ei anneta pienten, jopa typerien vastoinkäymisten lannistaa, opetellaan nauramaan itsellemme ja otetaan rennosti. Elämä ei oo oikeesti niin vakavaa :-)
asu3
asu2
asu1
Dress New Yorker Coat H&M Scarf & Bag 2hand

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista♥

Jätetään negatiiviset kommentit pois ja pidetään kommenttiboksi kivana ja positiivisena paikkana. Rakentava kritiikki on kuitenkin aina tervetullutta.