SOCIAL MEDIA

12. joulukuuta 2016

JOULUN MUST HAVES & TO DO'S

Mä oon yksi niistä ihmisistä, jotka rakastaa listojen tekemistä ja tänään aion jakaa teidän kanssa vähän must have ja to do -juttuja, joita joka vuosi joulun aikaan on tullut tehtyä ja muutamia uusia juttuja, jotka haluaisin tänä vuonna tehdä. Osa näistä kohdista on jo suoritettu ja ne kohdat näkyy yliviivattuina.

Mieti läheisten joululahjat kerrankin ajoissa ja koita olla ajoissa myös niiden ostossa. Kerrankin mulla on selvät sävelet mitä ostan kenellekin lahjaksi ja lauantain shoppailureissu tuotti tulosta, sillä enää odotan vaan netistä tilattuja lahjoja saapuvaksi kotiin. No, onneks vielä ei oo mikään kamala paniikki.

Hae joulufiilistä Helsingistä ja käy ihastelemassa Aleksanterinkadun jouluvaloja sekä joulutoria Tuomiokirkolla. Oon ihastellut monista ig-kuvista just noita edellä mainittuja ja tämän viikon missioksi oon ottanut käydä katsastamassa ne myös itse.

Koristele pipareita. Mä en oo ihan hirveä pipareiden ystävä, mutta kyllä joka vuoteen ainakin yksi piparisatsi ja koristelukerta mahtuu. Yhdet piparit ollaan täällä jo leivottu, mutta toista kertaa ei tule kaulimien ja muottien puutteen takia, joten toivon ton koristeluosuuden onnistuvan äidin luona sitten :-D

Katso ainakin yksi joululeffa. Mun on pakko myöntää, että oon surkea leffojen katselija enkä varmasti oo nähnyt puoliakaan niistä joululeffoista, jotka kaikkien olisi kuulunut nähdä. Yks päivä katottiin Krampus niminen leffa, joka oli joo jouluinen, mutta samaan aikaan todella hämmentävä eikä ehkä ihan sieltä perinteisimmästä päästä...
joulu7
Toteuta pari joululahjaa DIY-projektina. Tääkin on puoliksi tehty, sillä toinen näistä on jo valmis ja siitä tuli mun mielestä aika onnistunut! Kiva päästä välillä myös itse näpertelemään ja jättämään lahjaan ihan oman käden jälkeä. Harmiksi en voi tätä ohjetta jakaa teidän kanssa, sillä tiedän lahjan saajan lukevan mun kirjoituksia, haha :-D

Hengaa koko jouluaatto pehmoisissa kotivaatteissa. Meillä ei oo ollut tapana pukeutua jouluna mitenkään erityisen hienosti ja tänäkin vuonna mä meinaan viettää aaton mahdollisimman rennoissa ja mukavissa vaatteissa. Musta tuntuu, että synttärilahjaksi saadut pörröpaita- ja housut voi olla aika vahvoilla tässä kategoriassa.

Nauti jouluruuasta. Tää on aika itsestäänselvyys, mutta ette arvaakkaan kuinka paljon ootan joulupöytään pääsemistä. Aikaisempina vuosina koulun joululounaat on vähän pelastanut tän kanssa, mutta nyt joudun oottamaan aattoon asti ennen kuin pääsen nauttimaan niistä kaikista herkuista.

Yritä maistella myös niitä joulupöydän juttuja joista et niin hirveästi tykkää. Aina voi yrittää ja pitäähän tässäkin listassa yksi haastavampi kohta olla, terveisin ikuinen laatikoiden vihaaja. 
joulu5
Valitse kahvilassa joku joulunmakuinen leivos tai lämmin juoma. Mä oon sitä mieltä, että kahviloissa pitäis ehdottomasti käydä useamminkin, yleensä kun sitä päätyy vaan jonnekin syömään. Tämän kohdan sain suoritettua jokunen aika sitten kun istuttiin hetki rakkaan ystävän kanssa kahvilassa ja mulla oli glögijuustokakku nenän edessä.

Käy joulusaunassa. Mä en oo enää pitkiin aikoihin tykännyt saunoa, mutta meillä ainakin se kuuluu jouluun, joten eiköhän sielläkin pidä käydä tänä vuonna edes hetki lämmittelemässä.

Käytä loppujen lahjojen paketoimiseen aikaa ja yritä tehdä se niin hyvin kuin osaat. Mä tykkään paketoida lahjoja ja rakastan kauniita paketteja, mutta se menee vähän ristiriidassa sen kanssa, että nykyään oon paketoimisessa umpisurkea ja lopputulos näyttää epämääräiseltä köntiltä, oli sitten kuinka helppo paketoitava asia kyseessä :-D

Nauti perheen seurasta ja joulun tunnelmasta, se on vaan kerran vuodessa.
joulu6

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista♥

Jätetään negatiiviset kommentit pois ja pidetään kommenttiboksi kivana ja positiivisena paikkana. Rakentava kritiikki on kuitenkin aina tervetullutta.