SOCIAL MEDIA

21. maaliskuuta 2016

TYÖHARJOITTELU LAHTI REGIONILLA

Kuinka moni teistä voi sanoa tietävänsä mitä mä opiskelen? En oo kovin paljoa puhunut niistä täällä blogin puolella, joten voisin veikata ettei läheskään kaikki. Mä olen siis kolmannen vuoden media-assistentti opiskelija ja tämä viimeinen vuosi on koostunut pelkästään työharjoittelusta. Aloitin tammikuun puolessa välissä mun toisessa harjoittelupaikassa Lahti Regionilla ja seuraavaksi oiskin luvassa vähän erilaista postausta, nimittäin mun fiiliksiä ja kokemuksia täältä.
DSC04320
Lahti Region on siis Lahden seudun markkinointiyhtiö, joka hoitaa esim. matkailun ja asumisen markkinointia, matkailupalveluiden myyntiä ja matkailuneuvontaa. Samoin 2017 Lahdessa järjestettävien talviurheilun MM-kisojen markkinoinnin ja myynnin järjestelyistä huolehditaan täällä. Sellanen pieni infopaketti tähän alkuun, mutta miten mä sit keksin hakea just tänne? Rehellisesti sanottuna en enää edes muista, mutta haluan ottaa mun harjoittelujaksoista kaiken irti ja nähdä mahdollisimman erilaisia työpaikkoja ja työyhteisöjä. Ja siinä mä olen kyllä omasta mielestäni onnistunut.
DSC_0412
DSC_0411
Yli kahden kuukauden aikana oon nähnyt, oppinut, tehnyt ja päässyt osallistumaan monenlaisiin juttuihin messuista nettisivujen päivittämiseen asti. Heti ensimmäisellä viikolla oli ulkomaalaisten matkabloggaajien aktiivipäivä, josta kirjoittelinkin tammikuussa ihan omassa postauksessa ja samalla viikolla pääsin näkemään isojen messujen meininkiä osittain kameran linssin läpi Matkamessuilla Helsingissä. Lahden Matkakeskuksen avajaisissa kävin myös seurailemassa meininkejä ja räpsimässä kuvia. Tähän listaan voisi vielä mainita kisakaupungin valmistelut, joita on ollut mielenkiintoista seurata ja pääsinkin mukaan tsekkailemaan kun eri yritysten kisakaupunkisomistuksista otettiin valokuvia. Yks kivoimmista jutuista täällä onkin ehdottomasti ollut nää kaikki erilaiset tapahtumat mihin oon päässyt osalliseksi. Se antaa aina vaan laajemman käsityksen siitä mitä kaikkea tähän maailmaan sisältyy koneella istumisen ja niiden ns. näkymättömämpien hommien lisäksi.
DSC04008
.
DSC04121
Tekemisen täyteisten messupäivien, muiden tapahtumien ja kaupungilla pyörimisien vastapainoksi on tietenkin just niitä toimistopäiviä ja koneella istumista. Kuvien muokkausta, nettisivujen päivitystä, varausjärjestelmään tietojen syöttämistä, tietojen etsimistä ja listauksia ja kaikenlaista muuta pikkuhommaa on kyllä riittänyt. Mä oon vähän semmonen ihminen, etten tykkää istua toimettomana, joten oon tarttunut mielelläni kaikkiin pienimpiinkin hommiin. Jos mun pitäisi summata arki täällä voisin sanoa, että se on hyvin vaihtelevaa. Yhtenä päivänä näpytetään konetta ja toisena ollaan vaikka messuilla Kuopiossa.
DSC04129
DSC04015 DSC04010
Tän työharjoittelun aikana oon saanut kattavan käsityksen matkailun ja markkinoinnin maailmasta ja siitä mitä kaikkea näiden seinien sisäpuolella syntyy ja jota ulkopuolisen silmin ei osaa ehkä edes ajatella. Oon viihtynyt täällä hyvin, mutta alkuvuosi on kiitänyt eteenpäin niin hurjaa vauhtia, että mulla on enää vain muutama työpäivä jäljellä ja sen jälkeen mennään taas kohti uusia haasteita.

Ja hei, pakko vinkata teille vielä yhdestä jutusta. Nimittäin nyt kannattaa pysyä kuulolla ja raivata kalenteriin tilaa, sillä YleXPop valtaa Lahden torin 4.6. Mä ainakin ajattelin aloittaa kesän siellä ja voisin heittää villin veikkauksen, että tohon päivään sisältyy ainakin hyvää musiikkia, rentoa meininkiä ja toivottavasti sitä ihanaa kesäsäätä!
DSC_0407(1)
DSC_0405
Herättikö tää postaus mitään ajatuksia? Olisiko kiinnostusta kuulla lisää vaikka mun media-assari opinnoista ja tulevaisuuden suunnitelmista?

6 kommenttia :

  1. Voi hitsi, olipas mielenkiintoinen postaus! Jotenkin äkkiä ei ajattelisi että tuollaiseen paikkaan olisi mahdollista ees päästä harjoitteluun :D

    http://elamanikuvina.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti! Mahtava kuulla, että tykkäsit vähän tälläisestä erilaisemmastakin postauksesta :-)
      Haha, nojoo ei ehkä oo ihan se perinteisin paikka mikä ekana tulisi mieleen :-D

      Poista
  2. Voi että, tuli muistot mieleen. Mä olin kans Lahti Regionilla harjottelussa pari vuotta sitten! Oli kyllä ihana paikka ja ihanat ihmiset. Just sellasta monipuolista hommaa mikä sopii meikäläiselle erittäin hyvin :D Oppi itestäänkin ihan uusia puolia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa vähän kiva!! Ja jep, tuolla on kyllä tosi kiva porukka ja monipuolisesti hommaa :-)

      Poista
  3. Kuulostaa kivalta ja kiinnostavalta harjottelupaikalta! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, torstaina lähen tuolta taas yhtä kokemusta rikkaampana :-)

      Poista

Kiitos kommentista♥

Jätetään negatiiviset kommentit pois ja pidetään kommenttiboksi kivana ja positiivisena paikkana. Rakentava kritiikki on kuitenkin aina tervetullutta.