SOCIAL MEDIA

19. tammikuuta 2016

VÄHÄN SPESIAALIMPI TYÖPÄIVÄ

Siis ei hitto miten mahtava päivä mulla on takana! Eilen koitti paluu arkeen kuukauden jälkeen ja aloitin mun toisen työharjoittelun. Paluu taas normaaliin elämään ja rutiineihin jopa vähän pelotti mua, sillä viime syksy oli jollain tasolla aika rankka. Oon aikaisemminkin täällä puhunut, että olin väsynyt ja vapaa-aika meni suunnilleen nukkumiseen. Puhuin aamulla mun hyvälle ystävälle, että en halua sitä Inkaa takaisin vaan tahdon tehdä, nähdä, kokea ja iloita. Tämä mun kyseinen ystävä sai mut tajuamaan, että elämä on oikeastaan vaan omasta asenteesta kiinni. Olosuhteisiin voi vaikuttaa ja harvan elämässä tapahtuu koko ajan jotain ihmeellistä, mutta niistä pienistä hetkistä on tärkeä oppia nauttimaan. Jokaisessa päivässä on ainakin yksi positiivinen asia ja joku asia josta nauttii ja tästä ajatuksesta mä yritän koittaa pitää kiinni. Pientä pohdintaa tähän alkuun ja nyt itse aiheeseen!
blog_3
Toinen työpäivä starttasi Messilässä, jonne pääsin mukaan seuraamaan NBE-bloggaajien meininkejä. Täältä löytyy enemmän infoa, jos jotain kiinnostaa, mutta lyhykäisyydessään joukolle ulkomaalaisia matkabloggaajia oli järjestetty täksi päiväksi aktiviteetteja Lahteen. Messilässä he pääsivät kokeilemaan lumilautailua ja laskettelua.
blog_2
Nautittiin myös mahtava kolmen ruokalajin lounas. En ollut koskaan ennen syönyt ns. hienomman kaavan mukaan, joten toi oli mulle ihan uusi kokemus. Alkupalaksi oli keittoa kylmäsavulohella, pääruuaksi broileria ja avokadorisottoa ja jälkiruokana oli kai joku mousse. (Toivon, etten puhu täällä ihan puutaheinää, mutta en nyt kuollaksenikaan muista noiden ruokien tarkkoja nimiä.) Valehtelematta mä en mun pienen 18-vuotisen elämän aikana oo koskaan syönyt noin hyvää ruokaa mitä toi oli.
6
Seuraavana matka jatkui Lahden hyppyrimäelle ja kattokaa nyt noita maisemia. Oisin varmaan nähnyt kotiin asti, jos oisin tajunnut kattoa :-D Noi lumiset maisemat tekivät tosta vielä miljoona kertaa upeemman näkösen. Mun snäpistä @iinkaeveliinaa löytyy lisää hehkutusta noista maisemista kuvien ja videoiden muodossa!8
Oli myös mahtava mennä oman mukavuusalueensa ulkopuolelle ja haastaa itseään puhumaan englantia. Mulla ei ole ulkomaalaisia ystäviä enkä ole pahemmin matkustellut, joten englannin kielen käyttö on jäänyt todella vähälle. Ymmärrän kyllä mitä ympärilläni puhutaan ja osaan sanoa jotain yksinkertaisia juttuja, mutta kunnon keskustelu vieraalla kielellä tuottaa hankaluuksia. Oli kuitenkin mahtavaa puhua edes vähän sen oman taidon mukaan ja kokea se onnistumisen fiilis, että hei kyllähän mä jotain osaankin!7
Ihana päivä erilaisten ihmisten kanssa, uusia kokemuksia ja tietoa, hyvää ruokaa, nättejä maisemia ja sitä vieraalla kielellä puhumista!

2 kommenttia :

  1. Ihan huippu-upeita maisemia! ^_^ Ruoka kuulostaa myös aika maukkaalta, hienosti syöminen on kyllä ihan luksusta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maisemat ja ruoka oli kyllä molemmat ihan huippuja!! :-)

      Poista

Kiitos kommentista♥

Jätetään negatiiviset kommentit pois ja pidetään kommenttiboksi kivana ja positiivisena paikkana. Rakentava kritiikki on kuitenkin aina tervetullutta.